تیزرینگ

آگهی استخدام چیست؟

وبلاگ

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 134 بازدید
تیزرینگ
آگهی استخدام چیست؟

آگهی استخدام چیست؟

آگهی استخدام چیست؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که برای مدیران هنگام راه اندازی کسب و کار مطرح می شود این است: «آگهی استخدام چیست و چطور طراحی می شود؟» در واقع هدف از طراحی و انتشار آگهی استخدام، یافتن شایسته ترین و مناسب ترین نیروی انسانی برای سازمان است.

این در حالی است که برخی از مدیران هنوز به تاثیر زیاد یک آگهی استخدامی جذاب و فراگیر پی نبرده اند و مدام شکایت دارند که نمی توانند نیروی کار شایسته و مناسبی پیدا کنند. در این مقاله از تیزرینگ به این موضوع می پردازیم که چگونه می توانیم با در نظر گرفتن جوانب مختلف یک آگهی استخدام خوب بنویسیم. تا آخر با ما باشید

آگهی استخدام چیست و چطور طراحی می شود؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد هدف از طراحی و انتشار یک آگهی استخدام این است که کارفرما بهترین نیروی کار موجود را در بین کارجویان بیابد. بهترین نیروی کار یعنی فردی که به فرصت شغلی مورد نظر علاقه مند است و بهتر از هر فرد دیگری قادر به انجام وظایف شغلی خود است.

یکی از مهم ترین مواردی که اکثر کارفرمایان در طراحی آگهی‌های استخدام   شرکت‌ شان ارائه اطلاعات کافی راجع به جایگاه شغلی است. در واقع، برای جذب کارجویان و تبدیل آن‏ها به یک متقاضی (منظور از متقاضی فردی است که آگهی استخدام را خوب تلقی نموده و رزومه خود را برایتان ارسال می‏کند) صرفا تدوین یک آگهی جذاب کافی نیست.

باید در نظر داشته باشید که در آگهی استخدام علاوه بر شرح وظایف مشخص، لازم است مهارت های مورد نظر نیز ذکر شود. شاید یک نیروی کار متخصص و با تجربه علاقه مند به دیدن آگهی استخدام شما باشد. اما به دلیل عدم توضیح کافی در مورد فرصت شغلی به سرعت از صفحه آگهی خارج شود.

ارائه شرح مختصری از مهارت های مورد نیاز برای شغل مورد نظر و همچنین مشخص کردن مهم ترین وظایف شغلی به دیده شدن آگهی شغلی شما کمک زیادی می کند. زیرا در این صورت کارجو به خوبی از موقعیت شغلی و انتظارات شما آگاه است و به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که رزومه ارسال کند یا نه. از سوی دیگر با رعایت این نکته، دیگر موج عظیمی از متقاضیان که هیچ ارتباطی با پست سازمانی مورد نظر ندارند، مواجه نخواهید شد.

ویژگی‌های لازم برای طراحی یک آگهی استخدام خوب

اگر به دنبال استخدام بهترین ها هستید، باید در طراحی آگهی استخدام شرکت یا کسب و کار خود بسیار مراقب باشید. زیرا امروزه یک نیروی انسانی خوب با دیدن آگهی استخدام یک سازمان به راحتی می تواند سطح تخصص و حرفه ای بودن یک سازمان را درک کند. بنابراین، یک آگهی استخدام خوب دارای ویژگی های زیر است:

معرفی شرکت یا سازمان

احتمالاً بارها این عناوین را در تبلیغات دیده‌اید: «شرکت بزرگ بین‌المللی»، «استارت‌آپ موفق» یا «شرکت معتبر» برای فلان بخش خود نیازمند نیروی کار است. هنگامی‌ که صفات مهمی مثل معتبر و موفق برای شرکت خود ذکر می‌کنید در حالی‌که هیچ نام از شرکت‌‌تان ارائه نکرده‌اید؛ نباید به اعتبار و موفقیت شما تردید کرد؟

با این حال، هنوز بسیاری از مدیران این اشتباه را مرتکب می شوند و نام شرکت خود را در متن آگهی قید نمی کنند. در واقع درج نام شرکت به متقاضی کار این فرصت را می دهد که قبل از ارسال رزومه خود به خوبی راجع به شرکت‎ تحقیق کرده و سپس تصمیم گیری کند.

توصیفی مختصر از شغل

سعی کنید علاوه بر ذکر عنوان شغلی، شرح مختصری از شغل مورد نظر ارائه دهید. در این قسمت نیازی به ذکر جزئیات نیست و بهتر است یک مرور کلی از وظایف شغلی داشته باشید. بی توجهی به این موضوع باعث می شود کارجویان تصور روشنی از وظایف شغلی خود نداشته باشند و خود را فرد مناسبی برای این شغل ندانند.بنابراین، صرفا به نام جایگاه شغلی اکتفا نکرده و به صورت تیتروار شرح وظایف را بنویسید.

مهارت‌های لازم

حتماً بخشی را در آگهی استخدام برای بیان مهارت های مورد نیاز فرد استخدام شده در نظر بگیرید. این مهارت ها شامل مهارت های سخت و مهارت های نرم است. برای مثال تسلط بر اصول سئو یکی از مهارت های سخت و کار گروهی نمونه ای از مهارت های نرم است.

در انتها می‏توانید مهارت‌های ترجیحی را بیاموزید. اینگونه مهارت‌ها برای استخدام شدن اجباری نیستند اما می‏توانند فرد را به یک گزینه ایده‌آل تبدیل نمایند. به عنوان مثال برای فرصت شغلی متصدی داروخانه، تسلط به نرم افزارهای آفیس چندان ضرورتی نداشته و در زمره مهارت‌های ترجیحی قرار می‌گیرد.

محدوده حقوق و مزایا

محدوده حقوق و مزایا

اگر می خواهید به راحتی وقت خود را تلف کنید؛ هرگز در آگهی استخدام به حقوق و مزایای فرد مورد نظر اشاره نکنید. زیرا عدم اطلاع از میزان حقوق دریافتی باعث می شود بسیاری از جویندگان کار بدون اطلاع از آن رزومه خود را ارسال کنند.از سوی دیگر، اشاره به میزان حقوق می‏تواند افرادی را به سمت شما بکشاند که قرار نیست بر سر میزان حقوق چانه زنی کنند.

قانع باشید

متأسفانه امروزه شاهد افزایش آگهی های استخدامی هستیم که کارفرما چندین پست سازمانی را در قالب یک فرصت شغلی می‌آورد تا صرفا برای یک موقعیت کاری دستمزد پرداخت نماید. این کار نمونه بارز زیاده خواهی و دور از انصاف است.

چنین مدیرانی بیشتر به دنبال یک آچار فرانسه برای سازمان خود هستند  تا یک نیروی متخصص. به راستی کدام بازاریاب محتوا می تواند همزمان یک متخصص سئو، یک گرافیست ماهر، یک دیجیتال مارکتر و حتی یک مترجم باشد؟! پس توقعات خود را به عنوان یک مدیر پایین بیاورید و برای هر پست سازمانی یک متخصص در این زمینه استخدام کنید تا در آینده نیازهای تجاری شما به خوبی برآورده شود.

جزئیات ضروری

در حالی که ما در مورد موضوع مقاله (آگهی استخدام چیست و چطور طراحی می شود؟) صحبت می کنیم.  بایستی نسبت به برخی از جزئیات فرصت شغلی نیز تأکید نماییم . . ممکن است بگویید قبل‌تر نوشته‌اید که توصیفی کلی از فرصت شغلی ارائه کنیم اما اینجا بر جزئیات تأکید دارید؟

در پاسخ باید اشاره کنیم که برای یک آگهی استخدام، برخی جزئیات بسیار ضروری است. جزئیاتی مانند آدرس شرکت، نحوه رفت و آمد به محل کار، داشتن یا نداشتن سرویس رفت و آمد، ساعات کاری، فرصت برای پیشرفت شغلی و حتی فرهنگ سازمانی بسیار مهم هستند.

در رابطه با بیان جزئیات فرهنگ سازمانی بهتر است بدانید که اشاره به ارزش‌های سازمان باعث می‌شود متقاضیان یک دید کلی نسبت به محیط کاری و همکاران‎شان بدست آورند. به عنوان مثال، اگر تحرک، جنب و جوش، کار در شرایط پر فشار و توانایی تحلیل مسائل جزء فرهنگ سازمانی شما محسوب می‏شوند، حتما این موارد را به صورت تیتروار ذکر کنید.

به صفحه اصلی تیزرینگ سر بزنید

Rate this post
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *