تیزرینگ
تیزرینگ
مهارت‌هایی که به شما کمک می‌کنند در شغل‌تان حرفه‌ای شوید

مهارت‌هایی که به شما کمک می‌کنند در شغل‌تان حرفه‌ای شوید

مهارت‌هایی که به شما کمک می‌کنند در شغل‌تان حرفه‌ای شوید

هر شغلی می تواند چیزی به شما بیاموزد. چه برای اولین شغل خود درخواست دهید، چه سعی در ارتقای شغلی داشته باشید یا به فکر انتقال به صنعت دیگری باشید، مهارت هایی را که در طول زندگی و حرفه خود آموخته اید به شغل یا صنعت جدید خود منتقل خواهید کرد. خبر خوب این است که 5 ویژگی مهم برای حرفه ای شدن، نقاط قوتی هستند که احتمالاً تا حدی از دوران کودکی آنها را ایجاد کرده اید. برخی از این توانایی ها به عنوان مهارت های نرم شناخته می شوند که نقطه شروعی برای افرادی است که خواهان شغل و موقعیت خوب هستند. این ویژگی ها و مهارت ها را می توان در کار و زندگی آموخت و توسعه داد. در ادامه این مقاله از تیزرینگ به 5 ویژگی و مهارت مهمی می پردازیم که شما را در هر حرفه ای برجسته می کند.

۱. مهربانی و صداقت

هرگز از رفتار محترمانه با کسی پشیمان نخواهید شد. یک همکار ممکن است نکاتی که به او گفته‌اید را به خاطر نداشته باشد، اما احتمالا تعریف شما از خودش را زمانی که روز بدی داشت، به یاد خواهد آورد. مهم است که با دیگران دلسوزانه رفتار کنید، همانطور که نسبت به خودتان هم دلسوز هستید.. دکتر جیم لور، روانشناس عملکرد می گوید: «این مهربانی و دلسوزی در مورد افراد در تمام سطوح رهبری صدق می کند. این بدان معناست که هر مدیر و رهبر باید نسبت به خود و اعضای تیم خود مهربان و دلسوز باشد.

این روانشناس با توجه به تحقیقاتی که در مورد مدیران انجام داده است، می گوید: دستاوردهای بیرونی به خودی خود برای مدیران مایه غرور واقعی نیست، بلکه خودشفقتی و دلسوزی نسبت به دیگران در تعیین موفقیت آنها نقش دارد.

در کنار دلسوزی، صداقت در محل کار نیز به برتری افراد منجر می شود. درست همانطور که نشان دادن صداقت شما را متمایز می کند، نداشتن آن می تواند شما را دوباره در محل کار بازگرداند. نظرسنجی در سال 2018 از مدیران جدید در 2500 شرکت از بزرگترین شرکت های دولتی جهان. این مطالعه نشان داد که مدیران عامل بیشتر به دلیل خطاهای اخلاقی اخراج می شوند تا عملکرد مالی یا مشکلات هیئت مدیره.

۲. انگیزه

۲. انگیزه

انگیزه با معیارهایی مانند اشتیاق به یادگیری و مشارکت سنجیده می شود. افرادی که مشتاق یادگیری و مشارکت هستند (حتی خارج از محل کار خود) اغلب به سرعت پیشرفت می کنند. دکتر لوهر می گوید:«منعطف و خلاقانه عمل کنید، در عین حال ذهن بازی داشته باشید.» همچنین مهارت های کار تیمی در راستای مشارکت قرار می گیرد. مدیران استخدام به دنبال افرادی هستند که بتوانند به خوبی با دیگران کار کنند. در محل کار، چه پروژه های تیمی زیادی انجام دهید و چه به سادگی مجبور باشید در جلسات متعدد شرکت کنید، باید بتوانید با افراد اطراف خود ارتباط برقرار کنید و به طور موثر کار کنید.

یکی از مهارت های مرتبط با کار تیمی، مذاکره با دیگران در محل کار است. همچنین توانایی پذیرش و اعمال بازخورد از همکاران و مدیران یکی دیگر از مهارت های کار گروهی است.

۳. اخلاق حرفه‌ای

کارفرمایان به دنبال کاندیداهای شغلی با اخلاق کاری حرفه ای هستند. چنین افرادی به موقع سر کار حاضر می شوند، وظایف را به درستی انجام می دهند و با تمرکز و نظم به کار خود ادامه می دهند.

این افراد دارای مهارت های مدیریت زمان هستند و هر کار را در یک زمان مشخص انجام می دهند. چنین افرادی هم در محیط کار و هم در کسب و کاری که خودشان کارفرما هستند ظاهر خوبی دارند و تاثیر ماندگار و موثری در ذهن دیگران به جا می گذارند.

۴. تفکر انتقادی

فرقی نمی کند شغل شما برنامه نویسی باشد یا لوله کشی، در هر صورت، این مهارت یکی از مهارت های ضروری قرن بیست و یکم است. مدیران افرادی را می خواهند که بتوانند موقعیت ها را تجزیه و تحلیل کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند. چه با داده‌ها، دانش‌آموزان یا یک تعمیرکار سیستم‌های سرمایشی سروکار داشته باشید، باید بتوانید مشکلات را درک کنید، انتقادی فکر کنید و راه‌حل‌هایی را بیابید که بهترین کار را انجام می‌دهند. مهارت های تفکر انتقادی شامل خلاقیت، انعطاف پذیری و کنجکاوی است.

۵. حل مسئله

۵. حل مسئله

یکی از با ارزش ترین مهارت های نرم حل مسئله است. حل مسئله به فرآیند تعیین علت یک مشکل یا موضوع و یافتن بهترین راه حل اشاره دارد. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک مشکل را حل کنید، در مورد آن تحقیق کنید. این تحقیق ممکن است شامل درخواست کمک از کارفرما یا همکارانتان باشد. یکی دیگر از بهترین روش های تحقیق جستجو در گوگل و یوتیوب است. با تحقیق در مورد مشکل و راه حل های موجود ارائه شده در این دو پلتفرم، راه حلی برای مشکلات خود پیدا خواهید کرد.

نکاتی برای تقویت مهارت حل مسئله

  1. خودکفا باشید؛ در وهله‌ی اول از اینترنت کمک بگیرید. پس از اینترنت، کمک گرفتن از افراد مناسب را امتحان کنید. گاهی اوقات حل موثر مشکل به این معناست که وقت بگذارید و سوالات درست را از افراد مناسب بپرسید. کارفرما و کارشناسان منابع انسانی می‌توانند به شما در یافتن فرد مناسب کمک کنند.
  2. مدیریت تعارض را تمرین کنید؛ می‌توانید مهارت‌های اجتناب از تعارض و حل‌وفصل را با هرکسی، از والدینتان گرفته تا همکارانتان به کار بگیرید. به جای نادیده گرفتن تعارض یا دور زدن افراد مخالف، پرداختن مستقیم و سازنده به نگرانی‌ها را تمرین کنید.
  3. آماده‌ی سازش باشید؛ حل مشکلات با افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، اغلب نیاز به سازش دارد. بنابراین سعی کنید منطقی صحبت کنید و حرف‌های منطقی دیگران را بپذیرید و خودتان را تا حد امکان با شرایط وفق دهید. البته نباید با هر شخص یا حرفی سازش کنید؛ زیرا در این صورت حق و حقوق خودتان پایمال می‌شود.
 

سخن پایانی

ویژگی هایی مانند صداقت، مهربانی و اخلاق حرفه ای، همراه با مهارت های نرم مانند حل مسئله و تفکر انتقادی، از شما یک حرفه ای می سازد. افرادی که کار می کنند و حرفه ای رفتار می کنند در محیطی مناسب و پویا به کار گرفته می شوند و از همکاری با دیگران لذت می برند. سعی کنید این ویژگی ها و مهارت ها را ارتقا دهید تا کارفرمایان علاقه مند و شناخته شده بخواهند با شما همکاری کنند. همچنین این ویژگی ها و مهارت ها منجر به رشد سریع شما در شغل می شود. رشد شخصی، تجاری و مالی.

Rate this post
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *